Ukendt Afsendelsesdato Med 3.dk

Hvad du kan forvente af Ukendt Afsendelsesdato når du bestiller vare via internettet.

781 visninger
d

Af. Jacob

Edited: 2017-09-30 22:37

Jeg bestilte for noget tid siden den nye iPad Pro 12.9 via 3.dk, og umiddelbart efter fik jeg en statusmail med Ukendt Afsendelsesdato. Et par dage efter modtog jeg endnu en statusmail, denne gang med en Forventet afsendelse sat til ca 11 dage efter jeg foretog min bestilling. Imens det var godt, at få sat en dato på. Så kan man selvfølgelig syntes, at det er længe at vente på at få sine vare afsendt. Selve forsendelsen tager normalt også lidt tid, og jeg er personligt ikke meget for, at lade så dyre ting blive sendt med posten.

Omvendt kan man også godt forstå, at visse produkter kan have lang ventetid. I det her tilfælde var det 3's leverandør som ikke kunne følge med efterspørgslen.

Når man bestiller noget via 3's webbutik, så får man heldigvis en statusmail tilsendt med jævne mellemrum. Den informere blandt andet om forventet afsendelsesdato. Og, i tilfældet af forsinkelser, hvad som kan være årsagen til forsinkelserne. I mit tilfælde var det eksempelvis leverandøren som ikke kunne følge med efterspørgslen. Citat:

Ukendt afsendelsesdato: Vores leverandør har ikke kunne følge med den store efterspørgsel til lanceringen og har endnu ikke oplyst, hvornår alle ordrerne bliver afsendt fra deres lager til os. Det beklager vi meget på Vores leverandørs vegne. Men så snart vi kender datoen for leveringen af din bestilling, sender vi dig en mail. Vi sender i den rækkefølge, som de er blevet bestilt i. Og du bliver derfor løbende opdateret via mail med seneste nyt vedrørende din levering.

Statusmail fra 3 og Ukendt Afsendelsesdato

Tredje statusmail: Da den nye afsendelsesdato er overskredet med 2 dage, får jeg igen en statusmail. Igen er der Ukendt Afsendelsesdato, for den iPad jeg bestilte. Der er på dette tidspunkt gået 14 dage siden, jeg foretog bestillingen via 3's hjemmeside. Afsendelses tidspunktet er nu igen ukendt.

Fjerde Statusmail: Igen, et par dage efter at have fået oplyst Ukendt Afsendelsesdato, får jeg endnu en mail. Denne gang sætter de afsendelsesdatoen 4 dage frem. Dvs. 20 dage efter jeg bestilte varen på deres webshop.

Jeg afventer PT om den oplyste dato bliver overholdt, eller om man igen ændre tidspunktet. Når man bestiller visse eftertragtet ting, så tror jeg man må være forberedt på, at væbne sig med lidt tålmodighed. Heldigvis er de fleste firmaer i Danmark seriøse og professionelle nok, så jeg tror ikke man behøver frygte, at man ikke får de ting man bestiller. Hvis en dato overskrides, så er der ofte en god grund til det. Og igen, i mit tilfælde har det altså været 3's leverandør som ikke har kunne følge med efterspørgslen.

Femte og sidste statusmail: Datoen i den sidste mail blev overholdt, og jeg modtog, pp den oplyse dato, en mail med status: Afsendt. Track&Trace: PostNord...

Konklusion

De fleste kendte danske butikker er seriøse omkring deres forsendelsestider. Der kan i enkelte tilfælde opstå en længere ventetid, sandsynligvis når et produkt er særligt eftertragtet. I den slags tilfælde er det nok bedst, at væbne sig med tålmodighed.

Fortæl os hvad du tænker: