Samtykke til anvendelse af personlige data og cookies

Denne hjemmeside kræver dit samtykke til, at levere målrettet indhold og reklamer.

Hvis du giver dit samtykke, kan data om dig blive delt med Google.

Navne- og Adressebeskyttelse med MobilePay / Banker

MobilePays håndtering af Navne og adresse beskyttelse er helt horribel.

1 visninger
d

Af. Jacob

Edited: 2022-01-22 16:12

Betalingen fejlede. Den kan ikke gennemføres pga. modtagerens MobilePay-opsætning. (PAY.2-409)

Jeg har i et stykke tid haft navne- og adressebeskyttelse via borger.dk, og det er faktisk ikke fordi, at jeg selv har ønsket det. Jeg slog det kun til af den simple årsag, at jeg nogle gange blev forstyrret flere gange om dagen af telefonsælgere og svindlere fra "microsoft support".

Da jeg blev præsenteret for muligheden for både at blive medlem af robinsonlisten og få adressebeskyttelse, slog jeg bare det hele til, og trykkede videre uden at tænke mere over det; det viste sig at være en fejltagelse :-P

Jeg ved ikke, om det er reglerne, som ganske enkelt er for dumt og besværligt indrettet. Det ser dog ud som om, at man reelt ikke kan have adressebeskyttelse uden at man risikere at ens ting bliver spærret indtil man har bekræftet sin adresse manuelt.

Det blev et problem for MobilePay, som jeg ellers havde en aktiv konto hos. De valgte simpelthen at spærre min konto, så jeg nu hverken kan sende eller modtage penge. Det er der jeg tænker, at det burde da være ulovligt! Folk skal da have mulighed for at tilgå deres konti! Derudover ser jeg heller ingen grund til at hverken MobilePay eller min bank, ved hvor jeg bor. Det kunne jo være, at jeg var hjemløs, og hvad ville de så gøre? Selv hjemløse skal kunne tilgå deres ting!

MobilePay er tydligvis en upålidelig og usikker betalingsløsning.

Der er helt sikkert et eller andet galt hos MobilePay, fordi ikke nok med, at min konto blev spærret uden min viden, så forhindrede de også folk i at sende penge til mig. Beskeden folk blev præsenteret med havde følgende ordlyd:

Betalingen fejlede. Den kan ikke gennemføres pga. modtagerens MobilePay-opsætning. (PAY.2-409)

Hvilket er groft misvisende. Det havde jo ingen ting med mine indstillinger at gøre, men derimod handlede det om, at Mobile Pay havde valgt at lukke, min, ellers i forvejen godkendte, konto.

Efter jeg indsendte de krævede oplysninger (Et billede af mit kørekort og en scanning af mit sygesikring), blev min konto stadig ikke åbnet. Mobile Pay har nemlig en kunde-fjendsk behandlingstid på 5 hverdage. Selv efter jeg havde slået adressebeskyttelsen fra igen, var min konto fortsat lukket.

Dine oplysninger er modtaget

Vi vender tilbage når du kan tage MobilePay i brug. Det tager minimum 5 hverdage.

Da det nu er anden eller tredje gang, jeg bliver bedt om at bekræfte min bopæl overfor en privat virksomhed, så har jeg valgt at slå navne/adresse-beskyttelsen fra igen. Det er bare for ubehageligt, at blive forstyrret af den slags. Men mon ikke, at robinsonlisten vil være nok?

Fortæl os hvad du tænker: